zaterdag 12 mei 2012

Liefde Kracht Inspiratie

vandaag 12 mei. De geboortedag van mijn liefste mama. op 12 mei 1956 werd ze geboren. Op 12 mei 2011 vierden we haar 55e verjaardag. haar eerste verjaardag met een kleinkind op schoot. met een grijze korte kop die haar prachtig stond. in een periode van hoop door een nieuwe behandeling uit Duitsland waar ze mee bezig was. de hoop bracht licht en ruimte. ik gaf haar als cadeau De kracht van het NU van Eckhart Tolle. Het was een gezellige dag met een stralende oma die haar twee weken oude Loeka de fles gaf. In die stralende blik zoveel levenskracht en vooral, levenswil. Vandaag 12 mei 2012. op allerlei manieren zijn er gekke getalconstructies 12 mei 2012, 2x 12. gebeurt maar 1x in je leven dat die cijfers overeenkomen. vandaag zou ze 56 geworden zijn, bouwjaar 1956. dat gebeurt ook maar 1x in je leven. in haar 56e levensjaar is ze overleden. Ik had zo intens graag je 56e verjaardag gevierd mama. en je 80e. maar het mag niet zo zijn. ik hoop dat je aan het vliegen bent. aan het fladderen. in het leven. boven de zee, de bergen, de zon. op terschelling. bij ons. de natuur, de oceanen, de bergen, de duinen, water, land, rots, het gaat allemaal al eeuwen en eeuwen mee. onze ziel, onze energie maakt deel uit van die natuur. dát is het leven. ik hoop dat het daar naar je zin is. het past bij je. net als in je gedicht van Pessoa. en wat je in de duinen tegen papa zei. omringd door duinlandschap met een prachtige lucht en zicht op een wilde zee. als dit god is dan is het goed.

hoe verdrietig het ook is dat we je 56e niet met jou kunnen vieren. toch wil ik stilstaan bij de viering van deze dag. want dit is jouw geboortedag. en dat is het vieren waard. als jij niet geboren was dan was ik er niet geweest, jiska niet, en waren de levens van zoveel mensen door jou onberoerd gebleven. hoeveel mensen heb jij niet geraakt. diep geraakt en onomkeerbaar geholpen. in al die mensen leeft jouw kracht voort. en dat is mogelijk gemaakt door jou. dus die 12 mei 1956 was een goede dag voor de wereld. dank je wel. ik hou van je en ik mis je. vreselijk. maar ik denk aan je. altijd en overal. daarom ook een cadeautje vanuit cyprus. voor je verzameling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten